losby gods case bryllupsmesse

Hvordan kan digital strategi påvirke offline aktivitet og generere mer salg

Losby Gods arrangerer bryllupsmesse hvert år, og i 2016 kombinerte vi en digital strategi med offline aktivitet, for å få det meste ut av messen.

Under messen

Under messen ble det annonsert på Google og Facebook med annonser som kun vises 1 km rundt Losby Gods. Dette sikret at vi kunne spre budskap gjennom digitale plattformer til deltakerne på messen og gjøre oppsalg gjennom relevant annonsering.

  • I Google søk fant vi opp opp hva personer søker etter når de er på messen.
  • I Facebook viste vi en film fra budeshowet, hvor alle personer som var på Facebook kunne engasjere seg med videoen og vi kunne bruke dette som publikum i annonsering etter messen.

Tallene viser: Under messen søkte flest etter overnatting og hotell, samtidig som flere letet etter et sted å spise. Vi kunne da vise en tilpasset annonse til disse søkerne. Vi ser at 13 stykker har søkt etter restaurant og 13 etter hotell / overnatting. Vi ser også at 1 person har gått inn på booking siden til Losby Gods etter å søkt på “overnatting”. For Facebook ser vi en rekkevidde på 269 personer og 4 av disse likte “pagen” på Facebook. Disse følgerne kan senere treffes med organiske poster fra Losby Gods, som kan resultere i salg på langsikt. 1 person har valgt å dele videoen med sitt eget nettverk og 17 har reagert på innlegget (likes eller smilyes).

Under messen ble det også filmet live som gir gratis stor eksponering på Facebook. Dette engasjerte ikke bare folk på messen, men også personer som befinner seg på andre lokasjoner. Dette ga en rekkevidde på 1200 personer, 36 reagerte på innlegget som gir økt rekkevidde og 3 som delte videoen med sitt eget nettverk.

Etter messen

Etter messen brukte vi innsamlede epostadresser og personer som ble eksponert for video under messen til å lage et publikum vi visste var mottakelige for annonser. Det ble videre satt opp A/B-tester av budskap for å finne hva som skaper engasjement hos de som tidligere har vært på messen.

Tallene viser: Listene som ble fanget opp fra videoen ga best effekt hvor rekkevidden på 5858 ga: 1 besøk til booking side og 1 skjema innsendt på bryllupssiden. Vi ser også av de personene som var på epostlistene, kontaktet en av disse Losby Gods etter å ha sett en Facebookannonse om bryllup. Dette vil si at vi har fått to verdifulle leads til bestilling av bryllup i etterkant av messen. Totalt var det 3 som delte innlegget, 9 som følger Losby Gods og 121 personer har reagert på innleggene.

Resultater fra retargeting Losby gods

Spørreundersøkelse

Spørreundersøkelsen som ble gjennomført under messen 2015, bekrefter flere av tallene vi ser. Majoriteten av de som kommer til bryllupsmessen kommer etter et søk på Google, eller eksponering på Facebook. 3 ønsker å bestille bryllup på messen og 128 ønsker brosjyre. Å treffe personene som ønsket brosjyre kan være verdifulle leads til senere bryllup.

Losby Gods spørreundersøkelse case

Oppsummering

  • Vi ser klare effekter av Google søk, hvor mange av kjøpende inkluderer betalt søk som en del av kjøpsprosessen
  • Under messen: Flere søkte etter restauranter i nærheten og 1 bruker besøkte bookingsiden etter å søkt på overnatting på Google
  • Retargeting annonser i etterkant av messen ga 1 besøk til bookingsiden, 1 bruker som kontaktet Losby Gods etter å sett en bryllupsannonse og 1 bruker som fylte ut bryllupsskjema på nettstedet

 

0 replies

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *